Nauka jazdy sportowy

Film instruktażowy a poniżej opis całego łatwego procesu nauki jazdy.

1. Krok pierwszy

Po pierwsze poszukaj jakiś gładki, płaski, otwarty teren by zacząć jazdę. Dobre do tego są parkingi, boiska asfaltowe, alejki parkowe, nieuczęszczane ulice. Najważniejsze, by swoją pierwszą naukę odbyć w miejscu gdzie nie ma żadnych podjazdów a jest tylko płaska powierzchnia. Kolejnym wtajemniczeniem będą podjazdy i szybkie zjazdy z góry. Chociaż wydaje się, że Trikke ma koła, hamulce i jest podobna jazda jak na innych urządzeniach to tak naprawdę pojazd ma unikalne cechy, które podczas jazdy czynią go wyjątkowym. Dlatego wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Bardzo łatwo nauczyć się jazdy. Polecamy na początku stanąć na nim prosto i oswoić się z pozycją. Sprawdź układ hamulcowy, ustawienie wysokości kierownicy i zasięg rąk podczas bujania się na boki raz w lewo raz w prawo. Bardzo ważne jest by przyzwyczaić się do przechylania na boki bo to napędza pojazd. Używaj swoich rąk do pochylania Trikke na boki – a nie całego ciała.

2. Krok drugi – Bujaj się na Trikke

Polecamy na początku trochę się odpychać jak na hulajnodze by przyzwyczaić się do stania na Trikke i balansu na nim. Bardzo ważną rzeczą jest by mieć na Trikke taką pozycję by równo stać miedzy przednim a tylnimi kołami. Początkujący jeźdźcy mają tendencję do odchylania się do tyłu. Tego nie wolno robić bo można upaść na plecy i ulec niebezpiecznemu wypadkowi! Stojąc na palcach z przodu platform możesz balansować i pomóc sobie w ustawieniu środka ciężkości na Trikke i równomiernie możesz dociążać lub odciążać przednie koło. Właściwe ustawienie kierownicy pozwoli Tobie bardziej dociążyć przednie koło co jest warunkiem prawidłowej i bezpiecznej jazdy. Wyprostowana pozycja z lekko obciążonymi rękoma na kierownicy pozwoli Tobie utrzymać dobrą równowagę, kontrolę i mieć szybką reakcję podczas hamowania. Nigdy nie odchylaj się do tyłu i nie ciągnij do siebie kierownicy.

Właściwie to możesz zacząć poruszać się bez dotykania nogami ziemi, poruszając przednim kołem raz w prawą raz w lewą stronę. Na początku zaczniesz poruszać się wolno ale po godzinie już będziesz jeździł kilka km/h  i będziesz jechał tam gdzie chcesz!

Następnie próbuj poruszać kierownicę rytmicznie kręcąc raz w lewo a raz w prawą stronę z lekkim pochyleniem Trikke w stronę zakrętu. Będziesz płynnie i elegancko jechał do przodu.

Nie ma znaczenia czy jesteś lepiej lub gorzej wysportowany. Trikke jest jak taniec więc każdy znajdzie w nim swój rytm. Kieruj się tym. I znajdziesz swój najlepszy sposób jazdy. Najpiękniejszym w jeździe na carvingowym pojeździe Trikke jest jego sposób jazdy:

KOŁYSANIE KIEROWNICY W LEWO I W PRAWO POWODUJE OBRÓT KOŁA TEŻ W LEWO I W PRAWO. OBRÓT W LEWĄ STRONĘ POWODUJE KOŁYSANIE W LEWĄ STRONĘ. I ODWROTNIE.

Kiedy połączysz jazdę z bujaniem to wtedy tylnie koła delikatnie pochylają się by pomóc Tobie wygenerować siłę do przodu. Zajmie Tobie kilka minut połączenie i skoordynowanie pochylania się i jednoczesnego bujania się, a ci którzy mają minimalne doświadczenie narciarskie to natychmiast zauważą tę prawidłowość i poczują napęd od razu.

Twoja prędkość bardzo wzrośnie jeżeli za każdym zwrotem będziesz się pochylał do przodu. Proszę zauważyć, że to nie wymaga spinania się i dużej siły. Raczej powinieneś pozwolić pojazdowi by to on sam się poruszał w pełnym wdzięku carvingowej jazdy.

Wielu początkujących jeźdźców przesadza i myśli, że należy używać dużej siły i mocno naciskać na kierownicę podczas skrętów. To nie jest tak!! Stopniowo dodawaj głębokie skręty i używaj siły by zwiększać swoją szybkość. Obracając kierownicę zbyt mocno i szybko możesz spowodować, że przednie koło stanie w poprzek kierunku jazdy i przelecisz do przodu przez kierownicę. Nie spiesz się.

W ogóle nie używaj mięśni trzymając kierownicę. Doświadczeni jeźdźcy trzymają lekko kierownicę, głównie dla równowagi.

3. Krok trzeci – Przenoszenie ciężaru

Gdy zwiększysz swoją szybkość jazdy to powinieneś wiedzieć gdzie jest przyjemny punkt jazdy. Mówiąc “przyjemny punkt jazdy” myślimy o miejscu podczas Twojego ruchu na Trikke, w którym generujesz największą siłę dającą napęd. Typowym jest, że zawsze czujesz swoje zewnętrzne koło (twoje lewe tylne koło podczas zwrotu w prawą stronę)  pędzi daleko od Ciebie i buja Trikke w prawą stronę. Jeżeli zastosujesz lekki nacisk na lewą platformę albo lekki impuls nogą podczas skrętu będziesz coraz bardziej przyspieszał. Wprawiony jeździec może tak rozpędzić Trikke aż do 35 km/h na płaskiej powierzchni i uwierz nam …. to naprawdę tak jeździ.

Połączenie tych technik pochylania się i naciskania na platformę spowoduje płynny, szybki i piękny ruch podczas jazdy na Trikke. Będziesz w stanie się poruszać z dużymi prędkościami na długich dystansach, z wdziękiem i lekkością. Najpiękniejsze w tym jest to, że cudownie tniesz skręty i masz narciarski wymiar jazdy a wypadkowa jazdy jest linią prostą.

4. Krok czwarty – podjazd pod górę

Nie bój się zmagać z podjazdem pod górę, gdyż podjeżdżanie powoduje krok za krokiem podnoszenie twoich umiejętności jazdy. Zawsze powtarzamy nowym jeźdźcom, że to właśnie podczas podjazdu polepszasz swoją technikę jazdy. Możesz spróbować tego ale jeżeli nie opanujesz podstawowych umiejętności jazdy po płaskim terenie to będziesz sfrustrowany. Trikke ™ bardzo zwalnia gdy zaczynasz podjeżdżać pod wzniesienie dlatego musisz wtedy dodać swojej siły fizycznej i lepszej techniki by płynnie i szybko podjeżdżać.

Wysokie wzniesienia wymagają dużo więcej płynności w ruchach całego ciała – zwłaszcza strome podjazdy.  Jeśli poruszasz się po terenie gdzie jest wiele wzniesień to polecamy na początku próbować podjechać do momentu aż się zatrzymasz, a dalej podprowadź Trikke na szczyt.

Wspinając się na wzgórze musisz wykonywać prawie pełny okrąg przednim kołem i zmniejszyć bujanie się na boki. Im bardziej stromo tym więcej musisz obracać przednim kołem. To wygląda jak seria gwałtownych, mocnych ruchów na przednie koło by pozyskać kolejne kilkanaście centymetrów podjazdu.

Cokolwiek by się nie działo nie spiesz się by nauczyć się szybko pokonywać strome wzgórza. Sam zauważysz, że po krótkim czasie będziesz się śmiał, że kiedyś nie mogłeś podjeżdżać pod górę. Podjazd daje niesamowity trening dla całego ciała i na pewno nie ma podobnego sportu, który by dał tyle i takiego treningu.

5. Krok piąty – zjazd

Proszę przeczytaj Kwestię bezpieczeństwa dole strony.  Tam najlepiej opisano nasz porady dotyczące zjazdu w dół.

6. Krok szósty – właściwa technika hamowania

Ponieważ Trikke ma hamulce na obydwu kołach, ważnym jest by nauczyć się optymalnie z nich korzystać. Po pierwsze, zawsze naciskaj obydwa hamulce równomiernie. Po drugie, rozkładaj ciężar swojego ciała równomiernie na każde tylne koło jednakowo, pozwoli to skuteczniej hamować. Jeżeli odciążysz jedno z kół podczas hamowania to po prostu to koło straci przyczepność. I ostatnia ważna rzecz, podczas hamowania nie pochylaj się na kierownicy. Odchyl się do tyłu by dociążyć tylne koła.

7. Krok siódmy – dodawanie mocy z ciała

Gdy będziesz chciał osiągnąć większą prędkość podczas normalnej jazdy to musisz poruszać całym ciałem w kierunku skrętu dodając do tego nacisk rąk i ramion na kierownicę. Inaczej mówiąc całe ciało idzie za Trikke w kierunku skrętu. Ta technika jest szczególnie przydatna kiedy chcesz gwałtownie przyspieszyć lub podjeżdżasz pod wzniesienie. Cały proces uczenia się jazdy na Trikke, to stopniowe zwiększanie umiejętności podczas każdej jazdy. Zawsze będziesz odkrywał coś nowego. Ciesz się każdą chwilą jazdy podczas carvingowgo balansu ciała.

Zapamiętaj:  Trikke manualny został zaprojektowany tylko do jazdy do przodu. Prosimy powstrzymaj się od jazdy do tyłu, taka jazda, gdy ciągniesz ręce do tyłu może uszkodzić Twojego Trikke.

Bezpieczeństwo

  • PRZECZYTAJ I ZROZUM SKŁADANIE , KONSERWACJE I SEKCJE INSTRUKCJI OBSŁUGI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA WŁAŚCICIELA PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY TRIKKE CAMBERING VEHICLE. ZAWSZE DZIAŁAJ ZGODNIE Z INSTRUKCJAMI I ZWRACAJ UWAGĘ NA WSZYSTKIE OSTRZEŻENIA
  • ZAWSZE NOŚ WŁAŚCIWY SPRZĘT OCHRONNY PODCZAS JAZDY TRIKKE CAMBERING VEHICLE TAKI JAK ZATWIERDZONY PRZEZ TE NORMY : ANSI, SNELL, CPSC, ASTM, LUB DIN EN 1078 KASK OCHRONNY, NOŚ WŁAŚCIWE OBUWIE I BEZPIECZNIE ZAWIĄZANE SZNURÓWKI PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY
  • UNIKAJ WODY, WYBOJÓW, ŻWIRU, PIASKU, SZCZELIN, NIERÓWNYCH POWIERZCHNI LUB PRZESZKÓD, KTÓRE MOGĄ CIĘ NAGLE ZATRZYMAĆ LUB SPOWODOWAĆ UTRATĘ KONTROLI. TRIKKE CAMBERING VEHICLE NIE JEST STWORZONY DO JAZDY POZA DROGAMI UTWARDZONYMI, UNIKAJ JAZDY W NOCY.
  • PODCZAS JAZDY ŻĄDANE JEST STANOWCZE TRZYMANIE DWÓCH RĄK NA KIEROWNICY, GDYŻ JAZDA BEZ TRZYMANIA KIEROWNICY MOŻE BYĆ NIEBEZPIECZNA. NIE NACISKAJ ZBYT MOCNO LUB NIE STOSUJ NIEJEDNOLITEGO NAPIĘCIA NA KTÓRĄKOLWIEK ZE STRON KIEROWNICY, NIE WYKONUJ NAGŁYCH OSTRYCH ZWROTÓW LUB NIE PRZENOŚ MASY CIAŁA NA KIEROWNICĘ PODCZAS SKRĘCANIA, TAKIE DZIAŁANIA MOGĄ SPOWODOWAĆ PRZEWRÓCENIE POJAZDU LUB NAGŁE ZATRZYMANIE, KTÓRE MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ CIAŁA
  • NIE POCHYLAJ SIĘ DO TYŁU LUB NIE CIĄGNIJ DO TYŁU KIEROWNICY, TAKIE DZIAŁANIA MOGĄ SPOWODOWAĆ UPADEK JADĄCEGO Z MOŻLIWOŚCIĄ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ CIAŁA LUB NAWET ŚMIERCI.
  • JAZDA Z DUŻYCH WZNIESIEŃ ( DOWNHILLOWA JAZDA) NIE JEST REKOMENDOWANA, SZCZEGÓLNIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH. TRIKKE CAMBERING VEHICLE JEST ZAPROJEKTOWANY PRZEDE WSZYSTKIM DO JAZDY NA PŁASKICH SUCHYCH CHODNIKACH, ZJEŻDŻANIE ZE STROMYCH WZNIESIEŃ LUB WYKONYWANIE DŁUGICH POCHYŁYCH (ZJAZDOWYCH) JAZD WYMAGAJĄCYCH STAŁEGO UŻYWANIA HAMULCÓW NIE JEST REKOMENDOWANE, PRZEDŁUŻONE UŻYWANIE HAMULCÓW MOŻE SPOWODOWAĆ PRZEDWCZESNE ZUŻYCIE TYLNYCH KÓŁ, DRAMATYCZNIE REDUKUJĄC EFEKTYWNOŚĆ HAMULCÓW LUB NAWET CAŁKOWITE ICH ZEPSUCIE. PODCZAS JAZDY NA JAKIMKOLWIEK WZNIESIENIU POWINNA BYĆ ZACHOWANA NADZWYCZAJNA OSTROŻNOŚĆ.
  • ZAWSZE DOKONUJ PRZEGLĄDU POJAZDU PRZED KAŻDĄ JAZDĄ I UPEWNIJ SIĘ, ŻE KIEROWNICA I SKŁADANE MECHANIZMY SĄ BEZPIECZNIE UŁOŻONE W POZYCJI GOTOWEJ DO JAZDY. PRZECZYTAJ CZĘŚĆ INSTRUKCJI UŻYTKOWNIKA DOTYCZĄCĄ SKŁADANIA W CELU ZDOBYCIA WAŻNYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZŁOŻENIA POJAZDU I JEGO UTRZYMANIA.
  • SPRAWDŹ CZY HAMULCE ODPOWIEDNIO DZIAŁAJĄ PRZED KAŻDĄ JAZDĄ. ZAWSZE SPRAWDŹ CZY HAMULCE RÓWNOMIERNIE HAMUJĄ NA OBYDWA KOŁA.
  • DZIECI POWINNY ZAWSZE JEŹDZIĆ POD OPIEKĄ OSOBY DOROSŁEJ, KTÓRA JEST ODPOWIEDZIALNA ZA TO ABY UTRZYMYWAĆ POJAZD WE WŁAŚCIWYM STANIE ORAZ DOKONAĆ PRZEGLĄDU PRZED KAŻDĄ JAZDĄ. TRIKKE CAMBERING VEHICLE NIE JEST REKOMENDOWANA DLA DZIECI PONIŻEJ 13 ROKU ŻYCIA.
  • ZAWSZE WYKAZUJ SIĘ WYJĄTKOWĄ UWAGĄ KIEDY JEŹDZISZ W MAŁEJ ODLEGŁOŚCI OD INNYCH POJAZDÓW, PIESZYCH, A SZCZEGÓLNIE SAMOCHODÓW JEŻELI JEŹDZISZ PO ULICY. UPEWNIJ SIĘ ABY PRZESTRZEGAĆ WSZYSTKICH ZASAD OBOWIĄZUJĄCYCH NA DRODZE.
  • NIE MODYFIKUJ TWOJEGO TRIKKE CAMBERING VEHICLE, ZWRÓĆ UWAGĘ NA OGRANICZENIA WYNIKAJĄCE Z OGRANICZONEJ GWARANCJI.
  • ZALECAMY NIE PRZEKRACZAĆ WAGI JEŹDŹCA POWYŻEJ 114 kg.

Wiatr a jazda na Trikke

Z naszych obserwacji i doświadczenia wynika, że najczęściej bezwietrzna pogoda jest rano, zanim jeszcze słońce na dobre wstanie ( 8-10 godzina latem ) i wieczorem na 2-3 godziny przed zachodem słońca. To są pory dnia kiedy można z dużym prawdopodobieństwem planować bezwietrzne jazdy. Wtedy to właśnie możecie jeździć dla odchudzania, trenowania i dla fitness. Rano po śniadaniu, a przed wieczorem będzie to czas długo po obiedzie, po naszych codziennych obowiązkach i przed kolacją. Czyli idealny czas na odprężenie się i ćwiczenia. Właśnie takie jazdy są najprzyjemniejsze i dające dużo dla naszego ciała. Spalamy energię, zużywamy tłuszcz w organizmie. Pamiętać proszę tylko o jednym, jazda musi trwać co najmniej 40 minut. Dlaczego? Ponieważ dopiero po 20-30 minutach wysiłku fizycznego organizm ludzki przestaje korzystać z zapasu energii jaka jest w mięśniach i po tym okresie pobiera energię z tkanki tłuszczowej. Czyli spala tłuszcz, zużywa go.

Natomiast codzienna jazda na Trikke jest przyjemna gdyż można łącząc doskonały trening interwałowy. Gdy mamy wiatr w plecy wtedy pędzimy na złamanie karku ciesząc się carvingami, prędkością i głębokimi skrętami. Gdy wracamy mamy wiatr wiejący w twarz, ale wtedy ćwiczymy siłowo naszą sylwetkę, spalamy dużo tłuszczu i ćwiczymy więcej górne części ciała ( podobnie jest podczas stromych podjazdów)

FILM Nauka Jazdy

Krótki, szybki kurs nauki jazdy na sportowym Trikke

Technika jazdy
Trójkołowy, Odjazdowy
Fitness
Podjazd pod górę
Jazda w korku
Karwing, Fitness, Odchudznie na Trikke
PODJAZD - technika jazdy na TRIKKE, model T8
Bardzo stromy podjazd - Technika jazdy na TRIKKE
Trikke T10 a jazda w deszczu - relacja

Kontakt do nas

TRIKKE Polska
ul. Rysia 6
87-800 Włocławek
Poland
Mob.: +48 694 468 182

e-mail: info@trikke.pl

My w mediach