O nas

Historia

Firma Trikke Tech, Inc. została założona w Kalifornii w 2000 roku przez pomysłodawcę i konstruktora Trikke, polskiego pochodzenia Brazylijczyka mieszkającego w USA, Gildo Beleski oraz John Simpson, człowieka, który przyczynił się do komercyjnego sukcesu Trikke na świecie.  W 2002 roku Trikke manualny został najbardziej innowacyjnym w USA produktem roku tygodnika TIME. Trikke szybko stał się pierwszą firmą, która z powodzeniem uruchomiła komercyjną produkcję pojazdów opartych o technologię 3CV. Obecnie produkty Trikke Tech. są dostępne na całym świecie w różnych konfiguracjach, różnych wersjach. Takich jak zabawki dla dzieci, sprzęt rekreacyjno-treningowy dla dorosłych, wersje elektryczne czy wyjątkowa wersja zimowa SKKI. Z biegiem lat Trikke zbudował sieć dealerów, trenerów i dystrybutorów na całym świecie.

My jako Trikke Poland i główny projektant oddziału w Polsce Tomasz Dziedzic jesteśmy licencyjnym producentem na całą Europę wersji zimowej SKKI. Zaprojektowany, testowany i produkowany w Polsce nowy model Skki Trikke odniósł w Europie ogromny sukces i cieszy się niesłabnącym powodzeniem u naszych klientów. To wyjątkowy produkt o innowacyjnym charakterze bezpiecznego, szybkiego i dającego dużo radości narciarskiego sportu zimowego.

Wersje elektryczne naszych pojazdów są produkowane w USA i w Holandii. Zdominowały rynek Lekkich Pojazdów Elektrycznych dla służb branży ochrony fizycznej, Policji, służb miejskich. Powstały wersje cywilne, o wyjątkowych walorach użytkowych jako lekki, osobisty, ekologiczny, elektryczny  pojazd miejski.

Trikke manualne  napędzane siłą ludzkich mięśni sprzęt do odchudzania, siłownia na kołach, narciarstwo latem, trening i fitness z uśmiechem na twarzy.

Cały czas nasza firma się rozwija, projektujemy w USA i w Europe nowe wersje naszych produktów oraz wciąż ulepszamy, poprawiamy istniejące modele. Jesteśmy dumni z naszych innowacyjnych produktów i z tysięcy na całym świecie Rozbujanych naszych fanów.

Jak powstał Trikke?

Gildo Beleski, projektant pojazdów zygzakujących Trikke, o tym, jak je stworzył.

Pod koniec lat 80. w Brazylii próbowałem deskorolek i wrotek. Ruch slalomowy był jak magia. Igranie z grawitacją dawało mi cudowne uczucie jak żadne inne. Ale… zdałem sobie sprawę: w każdej chwili mogę stracić równowagę lub mieć trudności z zatrzymaniem. Upadki i zderzenia – nie podobała mi się ta część. Przez całe życie jeździłem na rowerach i wiedziałem, że nie potrafię zygzakować, siedząc z ramą między nogami. Poza tym samo siedzenie zawsze było upierdliwe. I powtarzalne kręcenie pedałami i ten łańcuch… o rany!.
Pomyślałem o stworzeniu czegoś prostego do utrzymania równowagi i swobodnego zatrzymywania się – deskorolki z kierownicą i hamulcami jak rower. Chciałem swobody poruszania nogami i przenoszenia ciężaru tak jak w przypadku jazdy na rolkach.
Wyobrażałem sobie, że moje dzieło ma trzy koła, które gwarantują równowagę, ale z przegubową ramą umożliwiającą pochylenie lub zygzakowanie, jednocześnie utrzymując wszystkie trzy koła na ziemi w dowolnym momencie. Pojazd, na którym aktywnie jeździsz, z ciałem funkcjonującym jako część ramy, jak cyborg. Następnie marzyłem o platformach jak na deskorolce, a nie o pedałach, jakie ma rower, czy butach jak narty. Pojazd do bezpiecznego zjeżdżania z górki.
Pierwszy prototyp jeździł imponująco dobrze, był stabilny i łatwy w prowadzeniu, ale kółka do deskorolki bez dobrej nawierzchni okazały się bardzo ograniczone. Nie trwało długo, zanim zamieniłem te małe koła na większe opony pneumatyczne.
Po wielu zjazdach z wykorzystaniem siły grawitacji zaryzykowałem jazdę na płaskim terenie, odpychając ruchami slalomowymi kierownicę, tak jakby płynąc, tak jak czasami robisz to na rowerze gdy jedziesz zygzakiem.

Co za odkrycie!

Tak narodził się pojazd napędzany ciałem – Trikke. Byłem w stanie utrzymać pęd do przodu bez dotykania ziemi. Szybko eksperymentowałem ze zmianami geometrii ramy i kół, dodałem funkcje poprawiające napęd platform oraz przenoszenie energii i ruchu z kierowcy, poprzez ramę, na drogę.
Jednocześnie musiałem nauczyć się jeździć na moim nowym wynalazku. Pracowałem nad swoją techniką i z każdą jazdą starałem się poprawić swoją wydajność. Kocham sport i wysiłek – i to odegrało kluczową rolę w rozwoju Trikke. Zrobiłem niezliczone przejazdy, zbudowałem wiele prototypów, ale miałem też kilka upadków i awarii.
Po dwóch latach wspinaliśmy się z przyjaciółmi na wzgórza i jeździliśmy na 30-milowe przejażdżki. Prototypy nie miały dobrych elementów. Brakowało lepszych kół, opon, łożysk, hamulców – w zasadzie lepszych podzespołów i lżejszej ramy. Wciąż było dużo miejsca na poprawę ergonomii i wydajności.
Potem czasy się zmieniły i musiałem skupić się na pracy i zarabianiu pieniędzy. Pracowałem w branży motoryzacyjnej i założyłem własną firmę zajmującą się serwisowaniem samochodów z wyższej półki. Ścigałem się też samochodami dla przyjemności i dowiedziałem się więcej o samych osiągach i znaczeniu dobrego prowadzenia.
Mój biznes przywiódł mnie do Stanów Zjednoczonych na kilka pokazów samochodowych i podczas jednej wystawy przyjaciel zabrał mnie do South Beach w Miami. Byłem zahipnotyzowany, widząc tak wielu ludzi jeżdżących na rolkach, deskorolkach i rowerach. Rekreacja na kółkach! Od razu dostrzegłem potencjał Trikke.
To wszystko wydarzyło się w momencie przełomowym w moim życiu i po kilku duchowych poszukiwaniach postanowiłem robić to, co kocham i co sprawi, że będę najszczęśliwszy: projektować, rozwijać i jeździć na Trikke jako przedsiębiorca w Ameryce.
W 1999 roku złożyłem wniosek o patent na ulepszony projekt trójkołowego pojazdu w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych. W 2000 roku założyłem Trikke Tech, Inc. w południowej Kalifornii – wysłałem tu 100 ram z Brazylii i zmontowałem je w moim garażu (z lepszymi komponentami, które kupiłem u dystrybutorów części rowerowych w USA). Te modele były już ogromnym krokiem naprzód w zakresie wydajności. Wyszedłem na ulice i zacząłem demonstrować moje Trikke, rozmawiać z ludźmi i nawiązywać przyjaźnie.

Reszta jest historią…

Zespół
Gildo Beleski – prezes i dyrektor generalny. Inżynier ds. Badań i rozwoju, projektowania, produkcji i wszystkich aspektów technicznych całej linii produktów Trikke.
John Simpson – współzałożyciel firmy Trikke Tech. W USA
Tomasz Dziedzic – inżynier, konstruktor, projektant, odpowiedzialny w Europie za projekt, budowę, produkcję zimowej wersji Skki Trikke.
Trikke Poland – producent Skki Trikke, polski dystrybutor, sprzedawca wszystkich produktów Trikke
Technologia

Trikke wciąż udoskonala i modyfikuje swoje produkty tak by każdy użytkownik mógł czuć wyjątkowe wrażenia z jazdy. Po wieloletnich testach, próbach, ewoluowaniu naszych produktów do dzisiejszej jakości opracowano odpowiednią geometrię, rozmiary, technologię produkcji by stworzyć trwałe, doskonałe pojazdy. Nasze sprzęty są teraz lekkie, wytrzymałe, bezpieczne, ergonomiczne, doskonale przygotowane do użytkowania przez ludzi. Podczas pierwszej jazdy odkryjesz, jak intuicyjnie każda maszyna współdziała z naturalnymi ruchami ludzkiego ciała. To wyjątkowa cecha niespotykana w żadnym innym pojeździe czy sprzęcie ( narciarskim ) na świecie.

Dzięki zastosowaniu opatentowanego, elastycznego przegubu ( 3CV Technology) połączonego z ramą, jeździec może stać podczas jazdy tak by mieć maksymalny komfort, pewność jazdy i efektywność podczas każdego jego ruchu. To wszystko jest w Trikke zintegrowane z mechanizmem składania, który przekształca każdy nasz model w lekki, przenośny, kompaktowy sprzęt. Zawsze staramy się upraszczać konstrukcję, to duże wyzwanie inżynierskie, a naszym celem jest produkcja sprzętów bezobsługowych a więc łatwiejszych w codziennym użytkowaniu.

    TRIKKE Polska
    ul. Rysia 6
    87-800 Włocławek
    Poland

    Mob: +48 694 468 182

    e-mail: info@trikke.pl

    Kontakt do nas

    TRIKKE Polska
    ul. Rysia 6
    87-800 Włocławek
    Poland
    Mob.: +48 694 468 182

    e-mail: info@trikke.pl

    My w mediach