Kręgosłup

Ból kręgosłupa to choroba cywilizacyjna. Zaczyna się od przeciążeń – to fundujemy sobie poprzez siedzący tryb życia. Siedzimy w domu, w pracy, w samochodzie, podczas spotkań, odpoczynku, podczas spożywania posiłków. Siedzimy też uprawiając sport – rower! Siedzimy długo, na dokładkę przybierając wymuszone, niefizjologiczne pozycje. Bóle pleców nękały ludzi od zawsze, ale obecnie skala tego i to u coraz młodszych jest zdumiewająca. Żyjemy w cywilizacji, która jest wyjątkowo nieprzychylna narządowi ruchu, osób cierpiących na bóle pleców czy krzyża będzie przybywać. Pod względem odsetka pacjentów najczęstsze są bóle w odcinku lędźwiowym, potem szyjnym i na końcu piersiowym.

Poprawę swojego stanu zdrowia można uzyskać tylko mozolnymi ćwiczeniami i wylanym potem. Ludzie nie lubią, jak się o tym mówi w ten sposób, ale taka jest prawda.

Co zrobić by uniknąć, wyleczyć ból kręgosłupa?  Należy uruchomić, trenować, zmuszać do pracy mięśnie w okolicy kręgosłupowej. Mięśnie trapezowe po lewej i prawej stronie pleców, należy pracować nad mięśniami i ścięgnami tzw. głębokimi. Są to mikro włókna odpowiedzialne za siłę i elastyczność mięśnia.

A co zrobić by przy tym mieć przyjemność, radość i zabawę z prowadzonych ćwiczeń? Gorset mięśniowy wokół kręgosłupa nie odbuduje się w nocy, podczas siedzenia za biurkiem czy pod wpływem leków. To muszą być  ćwiczenia. Podczas wieloletnich badań, doświadczeń i wyleczonych z bólu kręgosłupa osób wiemy, że najlepszym sposobem by sie pożegnać z bólem pleców, kręgosłupa jest jazda na manualnym Trkke!! Jeżeli zaczniesz jeździć na Trikke, wzmocnisz swój gorset mięśniowy i pożegnasz się z bólem pleców. Większość bólów krzyża jest wynikiem zmian czynnościowych, a nie nieodwracalnych zwyrodnień. To znaczy, że ćwiczeniami, systematycznością możesz zaradzić w sposób łagodny i łatwy tym problemom.

Podczas siedzenia na każdy krążek międzykręgowy ( popularnie zwany dyskiem) działa siła 140 kg, dlatego jazda na rowerze jest bardzo niewskazana dla ludzi, których bolą plecy, boli kręgosłup! Gdy stoisz kręgi w kręgosłupie są obciążone siłą 100 kg. A podczas leżenia 25 kg. A gdy jedziesz na  Trikke to stoisz, jesteś oparty o kierownicę więc odciążasz swoje plecy, siła działająca na kręgi zmniejsza się do ok. 80 kg.  Jeżdżąc na Trikke używasz równomiernie raz prawej, raz lewej strony, budujesz gorset mięśniowy, wzmacniasz mięśnie i ścięgna głębokie. „Niestabilność” tego sportu powoduje nieustanną pracę wszystkich grup mięśni wokół kręgosłupowych, tym samym ich odbudowę, uelastycznienie i prawidłowy układ trzonu kręgosłupa i kręgów. Jazda na Trikke to ćwiczenia bez obciążeń udarowych, jest łagodna dla wszystkich stawów i dla kręgosłupa. Nie zalecamy biegania, gdzie udarowość tego sportu powoduje zwiększone obciążenia na stawy i kręgosłup. Dodać należy, że jazda na Trikke to również doskonały sposób na odchudzanie ( godzina jazdy to zużycie co najmniej 1000 Kcal, rower to tylko 400-450 Kcal).

Podsumowując, gdy masz problem z kręgosłupem, bolą ciebie plecy musisz ćwiczyć. Należy tak ćwiczyć by odbudować, wzmocnić gorset mięśniowy kręgosłupa. Jest kilka sposobów wzmocnienia tych partii mięśni, ale wszystkie są monotonne i nie pobudzają pracy tych fragmentów pleców w kierunku elastyczności. A to jest warunek konieczny do pozbycia się problemu bólu kręgosłupa. Jedynie jazda na Trikke łączy siłę z elastycznością, doskonale wpływa na kręgosłup, na odbudowę układu mięśniowego, uelastycznia jadro miażdżyste otoczone pierścieniem włóknistym, potocznie zwane dyskiem, odblokowuje stawy.  Dodać należy, że jazda na Trikke to również dużo fanu, nie jest monotonna, nie potrzeba specjalnych przygotowań by uprawiać ten sport. Jest dla każdego, można jeździć nie ryzykując urazu. Bawisz się, odchudzasz się, budujesz muskulaturę. Jednym słowem to jest na pewno sprzęt dla Ciebie.

Kontakt do nas

TRIKKE Polska
ul. Promienna 19/30
87-800 Włocławek
Poland
Mob.: +48 694 468 182
Tel.: 54 236 62 64
e-mail: biuro@trikke.pl

Do pobrania

My w mediach