Dlaczego powinieneś wybrać na swoją zimową pasję Skki Trikke?

Dlaczego twoje kolana chcą byś jeździł tylko na Skki Trikke?

Wiele osób ( powyżej 70 % użytkowników) jeżdżących na Skki Trikke to osoby z problemami stawów kolanowych, nóg czy kręgosłupa.  Jeżdżąc już od wielu lat na Skki zauważyliśmy pewien schemat mechaniczny jazdy. Po analizie sił działających na jeźdźca, jego ciało, kierunek wektorów sił, momentów tworzących się w tym “mechanizmie” doszliśmy do wniosków ( a nie znamy się na medycynie, to jest analiza inżynierska od strony sił działających na aparat ruchu w kolanach ), że w porównaniu z narciarstwem podczas jazdy na Skki kolana nie biorą udziału w jeździe ( w porównaniu z narciarstwem dwunartowym). Dlaczego? Bo siła idzie wzdłuż kości udowej i nie skręca ( nie ma rotacji) kolana poprzez kości piszczelowe na stopę, platformę i na nartę.

To co robią kolana w dwu nartach czyli inicjowanie skrętu, trzymanie krawędzi my podczas jazdy na Skki robimy poprzez kierownicę rękoma. Chodzi o to, że w dwu nartach człowiek podczas jazdy, nienaturalnie dla stawu kolanowego rotuje kolano w przysiadzie. Tego wymaga technika jazdy na dwu nartach. A co to znaczy dla stawu kolanowego to nie musimy wam tłumaczyć. A gdy ktoś już ma coś uszkodzone w kolanie to “ Houston, mamy problem”……. Z nart nici, z jazdy, zabawy odpoczynku na śniegu z rodziną. Kilka lat temu na początku jazdy na Skki Trikke właśnie to zauważyliśmy i dla takich właśnie ludzi oferujemy nasze zimowe sprzęty. I po wielu spotkaniach, rozmowach, testach opisach od różnych użytkowników doszliśmy do następujących wniosków:

– Skki Trikke jest przeznaczony jako pomocniczy sprzęt w ostatnim okresie rehabilitacji lub dla narciarzy po urazach kolan, jak i różnych typach powikłań stawów kolanowych czy biodrowych.

– Skki Trikke pomaga w leczeniu i utrzymywaniu ruchu stawów kolanowych, takich jak: różne kontuzje stawu kolanowego, artroza niskiego stopnia, artroza wysokiego stopnia przy używaniu różnych typów ortez, po wymianie na staw sztuczny.

– Podczas jazdy na Skki Trikke – tylnie narty wykonują ruchy podobne do ruchu rowerowego ( wypychamy je podobnie jak na stepperze) – kolano jest obciążane łagodnym sposobem z góry na dół bez bocznych naprężeń i parć.

– Skki Trikke jest idealny do obniżania wagi ciała, w tym do odciążania kolan – Trikker „pracuje” całym ciałem i nie tylko nogami. W 50% pracują dolne części ciała i w 50% górne części ciała – dłonie, przedramiona, biceps, triceps, obręcz barkowa. Całe ciało jest równomiernie obciążone i dlatego można całą energię kinetyczną zjazdu z góry na dół rozłożyć na całe ciała a nie jak w dwu nartach tylko na nogi

– Skki Trikke jest zimową wersją ruchu rowerowego

– Na Skki Trikke jest się mniej zmęczonym niż na nartach i snowboardzie i nie dochodzi do następnych urazów spowodowanych przeciążeniem układu ruchu czy całkowitym zmęczeniem lub zmęczeniem wiązadeł kolan (zwłaszcza w okresie rehabilitacji).

Dlaczego tak jest?

– Skki TRIKKE posiada 3 narty = trzy punkty oparcia o ziemie (śnieg) i idealnie rozkłada wagę na ręce i nogi w zależności od nachylenia Trikkera

– Tylne narty są sztywne pod względem rozjeżdżania się nóg i nie dochodzi do oddzielnego parcia na jedną lub drugą nogę i tym samym parć na stawy kolanowe.

– Stopy nóg nie są we wiązaniach „na sztywno”, lecz są kładzione na platformę. Można swobodnie w zależności od układu kostno/stawowego jeźdźca dopasować tak ustawienie stóp by było najbardziej komfortowe czy bez bólowe. Niektórzy ludzie mają naturalnie odchylone stopy na zewnątrz inni do wewnątrz i tutaj jest komfort i swoboda ustawienie stopy. Narty klasyczne determinują jedną, na wprost, równoległą postawę co często prowadzi do bólu czy uszkodzeń stawu kolanowego. Na Skki Trikke można tak ustawić nogę na platformie by przy zginaniu kolana z góry na dół – kolano nie bolało.

– ok. 50% ruchu na Skki Trikke jest wykonywanych górną częścią ciała, to znaczy rękami i ustawieniem pleców (carving) co odciąża parcie na stawy kolanowe.

– Nie ma powiększonego obciążenia kolan przy stoku pokrytym lodem czy zmuldzonym śniegiem. Dzięki konstrukcji, Skki Trikke w takich miejscach przejeżdża bez większych problemów. Tam gdzie ma narciarz problem, Trikker przejeżdża z uśmiechem na twarzy.

– Konstrukcja Skki Trikke amortyzuje różne nagłe uderzenia do nóg w tym i do kolan (muldy, lód, …) Jeżdżąc na Skki nie odczuwa się mikro drgań na kolanach jak ma to miejsce w dwu nartach. Skki ma poduszki elastomerowe, które to wszystko w 100% amortyzują i pochłaniają.

– Jazda na Skki wymaga zwykłych butów zimowych, trekkingowych. Nie ma parć na kolana przy długim przemieszczaniu się np. Parking – Stok narciarski, lub przy staniu w kolejce na wyciągu.

– Na dwóch nartach potężna siła działa przy skrętach poprzez kość piszczelową na aparat więzadłowy kolana i łąkotki ( szczególnie przy współczesnym narciarstwie karwingowym). Wystarczy jedna mała  chwilka nieuwagi, źle ustawione wiązanie lub nieprzygotowany sprzęt i możesz  odnieść poważny uraz. Na Skki Trikke to zjawisko nie występuje!

– Na dwu nartach stopa jest stabilna w bucie, więc to kolano jest narażone na duże siły skrętne, co prowadzi najczęściej do uszkodzeń więzadła krzyżowego przedniego, więzadła pobocznego przyśrodkowego i łękotki przyśrodkowej. W Skki Trikke nie występuje zjawisko sił skrętnych na kolano.

– Jazda na Skki Trikke jest bezpieczniejsza niż na nartach lub snowboardzie, nie ma wypadków i urazów Skki Trikkerów. Nie znamy nikogo kto by sobie uszkodził stawy kolanowe, więzadła, łękotki  jeżdżąc na Skki Trikke!

– Ludzie którzy przed zakupem Skki Trikke rozstali się już z zimowymi wyjazdami z rodziną na stoki ze względu na stan zdrowia kolan, po pierwszej jeździe na Skki trikke odnaleźli nowe, sportowe życie.

Inne zalety

– Czas uczenia jazdy na Trikku od 15 minut – do 1 godziny. Na dwu nartach początkujący ulegają 10 razy częściej kontuzją narciarskim niż zaawansowani. Jeżdżąc na Skki Trikke ten okres skracasz do absolutnego minimum.

– Po kilku godzinach jazdy można zjeżdżać po czerwonych trasach a następnego dnia po czarnych!

– Na pewno wiek nie jest przeszkodą w jeździe. Generalnie ludzie jeżdżący na Skki Trikke to 35 lat plus

– Skki Trikke jest uniwersalny dla całej rodziny – nie wymaga zakupu innego sprzętu dla każdego z rodziny oddzielnie ze względu np. wiek, wzrost narciarza, wielkość butów jak jest w nartach lub snowboardzie (zalecany od 14 roku życia dla każdego)

– Skki Trikke można wozić poskładany w bagażniku każdego samochodu.

– Nie ma potrzeby kupowania specjalnych butów

– Skki Trikker jest wyżej (stoi na platformie) i lepiej kontroluje jazdę niż narciarz lub snowboardzista

– Skki Trikker jest zauważalny na stoku i tym samym jest mniej zderzeń z innym użytkownikiem stoku narciarskiego

– Nie jest problemem na Trikke jeździć kilka godzin – bez większego zmęczenia!

– Latem można jeździć na letniej wersji Trikke

Ta analiza opiera się na rozmowach z wieloma “pooperacyjnymi” użytkownikami. Wieloma lekarzami ortopedami zajmującymi się narciarzami po kontuzjach.

Tutaj jest zjazd człowieka, który ma uszkodzone dwa kolana, brak mazi, smarowania w stawach kolanowych a jak swobodnie daje sobie rade na trudnych trasach w tatrzańskiej Łomnicy:

Galeria

Instrukcja nauki Jazdy

Instrukcja Obsługi Skki Trikke

Stawy Kolanowe a Skki Trikke

Kontakt do nas

TRIKKE Polska
ul. Promienna 19/30
87-800 Włocławek
Poland
Mob.: +48 694 468 182
Tel.: 54 236 62 64
e-mail: biuro@trikke.pl

Do pobrania

My w mediach