Bezpieczeństwo

Skki Trikke jako nowatorska forma narciarstwa zjazdowego jest usytuowana w rankingu sportów zimowych w grupie narciarstwo rekraacyjne jako najbezpieczniejsza forma narciarstwa zjazdowego.

Bezpieczeństwo i łatwość nauki wynika z konstrukcji całego sprzętu.

Jak wiadomo narciarstwo to kontuzjogenny sport wymagający do opanowania techniki wielu lat nauki jazdy. Największą zaletą Skki Trikke jest posiadanie trzech nart. Jak wiadomo z fizyki trzy punkty wyznaczają płaszczyznę. Mając kontakt wszystkich trzech nart ze śniegiem mamy przez to wyjątkową stabilność , pewność jazdy i całkowite bezpieczeństwo. Dla przykładu podamy, że narciarz dwu nartowy korzysta również z trzeciego punkty mając do dyspozycji kijek, który od czasu do czasu uruchamia by „złapać” równowagę. Należy jednak dodać, że podczas jazdy dwu nartowiec nie ma tej pewności bo nie ma trzeciego punktu w kontakcie ze śniegiem cały czas.

Kolejną przewagą uprawiania narciarstwa na Skki Trikke jest to, że podczas jazdy nam się narty nie rozjeżdżają. Rama w tym sprzęcie odpowiada za ciągłe, jednakowe, ustawione w jednym kierunku, trzymanie nart w prawidłowej pozycji, narty mają zawsze jednakowy kąt pochylenia krawędzi nart. To nie zależy od warunków na stoku ( muldy, lód) nie mają znaczenia umiejętności jeźdźca, prędkość czy nachylenie stoku. ZAWSZE jest kontakt trzech nart i one ZAWSZE zachowują jednakowy kierunek i jednakowe ustawienie. Odpowiada za to rama sprzętu wraz z opatentowanym przegubem 3CV a nie mięśnie, umiejętności czy zmęczenie jeźdźca jak u dwu narciarzy.

 Brak wiązań narciarskich.

W dwu nartach czy snowboardzie wiązania i mocowanie nart/snowboardu na stałe odpowiadają za kontrolę nad krawędzią. Na naszym sprzęcie jeździmy w zwykłych, zimowych bądź trekingowych butach. Nie ma nienaturalnie ustawionej pozycji dla stóp, piszczeli czy kolan. Jeździec swobodnie stawia stopy na platformach, wygodnie opiera się o kierownicę ( odciążając kręgosłup) a krawędź jest trzymana, regulowane pochylenie nart w skręcie przez górne części ciała, ręce.

Brak wiązań narciarskich – możesz zawsze szybko zeskoczyć ze sprzętu

Z racji, że nie jesteśmy przyczepieni na stałe do sprzętu poprzez wiązania, możemy w każdej chwili zeskoczyć i uniknąć niebezpiecznej sytuacji. Wielka zaleta i swoboda na stoku a to jest ogromne bezpieczeństwo.

Podczas jazdy pracuje całe ciało.

Jazda na Skki Trikke nie jest monofizyczna ( w dwu nartach, snowboardzie pracują TYLKO nogi!!), u nas pracują w 50% górne części ciała i w 50% dolne części ciała. Nie ma nienaturalnego ruchu w kolanach jak ma to miejsce w dwu nartach!! Tam w dwu nartach następuje nienaturalna rotacja!!!! kolana, ruch, który jest zabójczy dla tego stawu człowieka. ( stąd ogromna ilość kontuzji , uszkodzeń tego stawu u dwu narciarzy!!! ). Podczas jazdy na Skki Trikke za ten ruch odpowiadają ręce i kierownica i to poprzez ręce ustawiamy i kontrolujemy krawędzie podczas skrętu. Krawędź jest utrzymywana i kontrolowana przez wewnętrzną rękę. A zewnętrzna noga, gdzie siła idzie wzdłuż kości ( BEZ ROTACJI KOLANA !!) odpowiada za dociśnięcie zewnętrznej narty do śniegu. Pamiętajmy, że stopy są swobodnie, naturalnie dla człowieka ustawione na platformach. Łatwe, bezpieczne, nie narażające żadnej części ciała u jeźdźca na kontuzje. Jak do tej pory od 13 lat jak ten sprzęt występuje na stokach Europy, USA nie było ANI JEDNEJ OSOBY, KTÓRA BY ODNIOSŁA KONTUZJĘ NARCIARSKĄ!!! ANI JEDNEJ!!! Wynika to z konstrukcji, bezpieczeństwa jazdy na trzech nartach, bez wiązań, z kontrolą krawędzi przez górne części ciała.

Dla nas, jeżdżących na tym sprzęcie nieocenioną zaletą jest również brak bólu nóg, czy brak zakwasów co w dalszej kolejności wiąże się z bezpieczeństwem.

Otóż dwie narty, snowboard wymagają od jeźdźca opanowania energii kinetycznej ( masa jeźdźca plus masa sprzętu w funkcji prędkości w kwadracie) tylko dolnymi częściami ciała. Sami dwu nartowcy mówią o sobie: jest siła, jest technika, nie ma siły nie ma techniki a co za tym idzie brak kontroli prędkości czy kierunku jazdy. My na Skki Trikke energię kinetyczną podczas jazdy z góry na dół po śniegu kontrolujemy całym ciałem, a więc ta sama ilość energii jest rozkładana na dwa razy większą ilość mięśni w ciele jeźdźca! Dlatego my nie znamy pojęcia bólu nóg, zakwasów. Sumując tę zaletę: podczas jazdy nie mamy problemu z kontrolą kierunku jazdy czy kontrolą prędkości bo nie mamy ograniczeń wynikających z osłabionych dolnych części ciała.

Kolejną zaletą w aspekcie bezpieczeństwa jazda na Skki Trikke pozwala lepiej oceniać i analizować sytuację na stoku podczas jazdy.

Stoimy wyżej niż dwu narciarze czy snowboardziści. Nie patrzymy się metr, dwa, pięć przed siebie tak jak to robią dwu nartowcy czy snowboardziści szukając muld czy lodowych tafli na stoku, które dla nich stanową realne i częste zagrożenie. Nas takie miejsca nie interesują, my się lodu, muld nie boimy bo nam się nogi nie rozjeżdżają. My patrzymy się daleko przed siebie, analizujemy daleko przed sobą ruch na trasie narciarskiej, oceniamy gdzie siedzą snowboardziści, stoi grupka dwu nartowców, kto gdzie się uczy, gdzie jeżdżą małe dzieci. Dużo wcześniej widzimy takie rzeczy i odpowiednio do sytuacji dostosowujemy trasę przejazdu, czy swoją prędkość. Zaleta nieoceniona!! Podczas intensywnego zatłoczonego stoku wyjątkowe bezpieczeństwo. Dlatego z udziałem Skki Trikke NIE MA WYPADKÓW.

Za hamowaniena stoku odpowiada całe ciało, nie tylko nogi

Hamowanie to również ważny aspekt kontroli jazdy. Na dwu nartach, snowboardzie hamowanie zależy TYLKO od dolnych części ciała. Przy całodziennej jeździe, „przypaleniu, zmęczeniu” mięśni na pewno nie jest ono tak efektywne. My jeżdżąc na Skki Trikke w tym elemencie jazdy korzystamy z CAŁEGO CIAŁA, wszystkich mięśni. Podczas hamowania dociskamy narty nogami ale również biorą udział w tym górne części ciała. Do hamowania używamy dłoni, przedramienia, bicepsu, tricepsu, obręczy barkowej, mięśni kręgosłupa. Dlatego hamujemy szybciej, łatwiej, lepiej i intensywniej. Nie mamy takich dużych obciążeń na jedną partię mięśni jak dwu nartowcy czy snowboardziści, robimy to skuteczniej i pewniej. A w ekstremalnych sytuacjach podczas hamowania nogi z naszymi nartami nie maja prawa się rozjechać ( rama ) i hamowanie jest wciąż takie samo. Dwu nartowcy o hamowaniu nie mogą tak powiedzieć. A w ekstremalnych sytuacjach podczas hamowania nogi z naszymi nartami nie maja prawa się rozjechać ( rama ) i hamowanie jest pewne i takie samo. Dwu nartowcy o swoim hamowaniu nie mogą tak powiedzieć.

Szybka i bezpieczna nauka jazdy – w 15 minut opanujesz bezpieczną jazdę.

Z uwagi na powyższe zalety, nauka jazdy na Skki Trikke trwa dosłownie 15 minut. Czyli najbardziej niebezpieczny okres na stoku, brak kontroli kierunku, prędkości jazdy został tutaj skrócony do absolutnego minimum. Na nartach, czy snowboardzie nauka trwa czasami kilka sezonów. U nas 15 minut, po godzinie jazdy jeździec w 100% kontroluje prędkość i kierunek jazdy.

Prosimy obejrzeć ten film, gdzie osoba z kontuzją narciarską, z lekką nadwagą opanowuje jazdę w 15 minut i w pełni podczas nauki jazdy kontroluje wszystko to co się dzieje z jego trzema nartami i ani razu się nie przewraca podczas nauki jazdy. To koronny dowód na łatwość i bezpieczeństwo jazdy.

Pożegnaj ból stóp, pożegnaj niewygodne, twarde narciarskie buty.

Proszę zauważyć jeszcze kolejną wielką i znaczącą zaletę. Z uwagi, że na SKki Trikke jeździmy zwykłych, zimowych, miękkich, wygodnych z gumowym spodem butach to u nas nie ma możliwości poślizgnięcia się na schodach, wejściu do łazienki czy restauracji na stoku. W historii wypadków narciarskich są kontuzje, złamania u dwunarciarzy w twardych, plastikowych butach gdy się poślizgnęli na schodach czy śliskiej, mokrej podłodze. Nienaturalne ugięcie piszczeli i nogi, do tego plastikowy, twardy, śliski but narciarski, plus trochę wody, lodu daje mieszankę, która w każdej chwili może spowodować uślizg nogi i upadek. Złamanie ręki, obojczyka, nogi gotowe. Jeźdźcy Skki Trikke tego absolutnie nie znają!!

Skki Trikke – narty z wiązaniami przestrzennymi.

Z uwagi na zalety i bezpieczeństwo można sklasyfikować Skki Trikke, że są to narty z wiązaniami przestrzennymi ( rama, która utrzymuje ZAWSZE narty w kontakcie ze śniegiem i daje 100% kontrolę jazdy jeźdźcowi) .

Na Skki Trikke z powodzeniem mogą jeździc osoby po kontuzjach narciarskich, osoby niepełnosprawne!

Wiele osób z pewnymi ograniczeniami sprawnościowymi korzysta z naszych sprzętów. Osoby po kontuzjach narciarskich ( urwane wiązadła w kolanach, uszkodzone łąkotki, rekonstrukcje wiązadeł, uszkodzone biodra, stawy skokowe, problemy z kręgosłupem). Jest to jedyny sprzęt zapewniający im bezpieczeństwo i łatwość jazdy na stoku. Proszę sobie wyobrazić jak wyglądałaby ich jazda na dwu nartach czy snowboardzie gdyby pojawili się na stoku z takimi kontuzjami? Pewny brak kontroli kierunku i prędkości a w skrajnym przypadku pewna kolejna kontuzja czy wypadek po utracie kontroli nad jazdą. Skki Trikke nie ma takich ograniczeń i setki osób dzięki naszemu sprzętowi wróciło do zimowej aktywności sportowej.

Dodatkowo są dziesiątki osób niepełnosprawnych ( problemy ze stawami, kolanami, biodrami, ze stopami, kręgosłupem), którzy swobodnie jeżdżą i zapewniają sobie i innym bezpieczeństwo na stoku.

Skki Trikke to najbezpieczniejszy sprzęt i najbezpieczniejszy sport zimowy!!!

Nasz sprzęt posiada certyfikaty bezpieczeństwa CE:

J.polski: CE Certyfikat SKKI 2017

SKKI Trikke Specyfikacja Techniczna 2017

Instrukcja nauki Jazdy

Instrukcja Obsługi Skki Trikke

Stawy Kolanowe a Skki Trikke

Kontakt do nas

TRIKKE Polska
ul. Promienna 19/30
87-800 Włocławek
Poland
Mob.: +48 694 468 182
Tel.: 54 236 62 64
e-mail: biuro@trikke.pl

Do pobrania

My w mediach